Termeni și condiții de utilizare Lumee.ro

Termeni și condiții generale


Un contract încheiat pe baza acestui document nu va fi arhivat (nu este accesibil ulterior, încheierea contractului este dovedită de datele comenzii), este încheiat printr-o declarație legală făcută cu un comportament orientativ, nu se califică drept contract scris, este redactat în limba maghiară, nu face referire la un cod de conduită. În cazul în care apar întrebări cu privire la funcționarea magazinului online, procesul de comandă și livrare, vă stăm la dispoziție la datele de contact furnizate.

 Domeniul de aplicare al acestor TGC acoperă relațiile juridice de pe site-ul web al Furnizorului de Servicii (https://lumee.ro/) și subdomeniile sale. Acești TGC sunt disponibili în permanență (și pot fi descărcați și imprimați în orice moment) de pe următorul site web: https://lumee.ro/aszf.

Definiții:

Utilizator: Orice persoană fizică, juridică sau organizație care utilizează serviciile Furnizorului de Servicii încheie un contract cu Furnizorul de Servicii.

Consumator: Un Utilizator care este o persoană fizică care acționează în afara sferei profesiei, ocupației independente sau activității sale comerciale.

Întreprindere: O persoană care acționează în exercitarea profesiei, ocupației independente sau activității sale comerciale.

Furnizor de servicii: O persoană fizică sau juridică sau o organizație fără personalitate juridică care furnizează un serviciu legat de societatea informațională, care furnizează un serviciu Utilizatorului și care încheie un contract cu Utilizatorul.

1. DATELE FURNIZORULUI DE SERVICII

Nume furnizor de servicii: Pap Ármin ev
Sediul social al furnizorului de servicii (și, de asemenea, locul de tratare a reclamațiilor): 2700 Cegléd, Alkotmány utca 22.
Informațiile de contact ale furnizorului de servicii și adresa de e-mail utilizată în mod regulat pentru contactarea utilizatorilor: contact@lumee.hu
Numărul de înregistrare al companiei/numărul de înregistrare al furnizorului de servicii: 60134420
Codul fiscal al furnizorului de servicii: 90794663-1-33
Numele autorității de înregistrare / autorității de licențiere și numărul licenței (dacă există): Oficiul Național de Impozite și Vame
Număr de telefon al furnizorului de servicii: +36 30 563 2740
Limba contractului: maghiară
Numele, adresa și adresa de e-mail a furnizorului de găzduire:

Shopify Inc.
Sediul central: Str. Elgin nr. 150, Apartamentul 800, Ottawa, ON, K2P 1L4, Canada
Telefon: +1 888 746 7439
E-mail: support@shopify.com
Site web: shopify.com




2. DISPOZIȚII DE BAZĂ

2.1. Legislația maghiară va guverna orice aspect nereglementat în prezentele CGC și interpretarea prezentelor CGC, în special în ceea ce privește prevederile Legii V din 2013 privind Codul Civil („Codul Civil”) și Legii CVIII din 2001 privind anumite aspecte ale serviciilor de comerț electronic și serviciilor legate de societatea informațională, precum și Decretul Guvernamental 45/2014 (II. 26.) privind regulile detaliate ale contractelor dintre consumatori și întreprinderi. Produsele speciale vor fi reglementate de prevederile legale sectoriale relevante. Dispozițiile obligatorii ale prevederilor legale relevante vor guverna părțile chiar și fără o clauză separată.

2.2. Prezentele CGC vor intra în vigoare începând cu 17 martie 2025 și vor rămâne în vigoare până la revocare. Furnizorul de servicii va publica orice modificare a acestor CGC pe site-ul web și va notifica Utilizatorii înregistrați/sau care au achiziționat anterior aceste modificări prin e-mail. Modificările nu vor afecta contractele încheiate anterior, adică modificările nu vor avea efect retroactiv.

2.3. Furnizorul de servicii își rezervă toate drepturile asupra site-ului web, a oricărei părți a acestuia și a conținutului care apare pe acesta, precum și asupra distribuției site-ului web. Este interzisă descărcarea, stocarea electronică, prelucrarea și vânzarea conținutului care apare pe site sau a oricărei părți a acestuia fără acordul scris al Furnizorului de servicii (cu excepția acestui document și a informațiilor privind prelucrarea datelor).

2.4. Furnizorul de servicii nu își asumă nicio răspundere în legătură cu vânzarea și cumpărarea de produse publicate pe alte site-uri web care nu sunt afiliate Furnizorului de servicii și care nu sunt operate de Furnizorul de servicii.

3. ÎNREGISTRARE / ACHIZIȚIE

3.1. În cazul furnizării de date false în timpul utilizării/comenzii/abonării la serviciu sau a unor date care pot fi asociate cu o altă persoană, partea îndreptățită poate contesta contractul electronic rezultat în instanță. În urma unei contestații reușite (litigii reușite), contractul devine nul de la data încheierii sale sau, dacă ascunde un alt contract, drepturile și obligațiile părților se vor evalua pe baza contractului ascuns.

3.2. Furnizorul de Servicii nu va fi răspunzător pentru întârzieri la livrare sau alte probleme sau erori atribuibile datelor incorecte și/sau inexacte furnizate de Utilizator. Cu toate acestea, Furnizorul de Servicii informează Utilizatorii că, după consultarea cu Utilizatorul și identificarea clară a acestuia, Utilizatorul poate corecta datele introduse greșit în comandă, astfel încât facturarea și livrarea să nu fie împiedicate.

3.3. Furnizorul de Servicii nu este răspunzător pentru daunele rezultate din uitarea parolei de către Utilizator sau dacă aceasta devine accesibilă persoanelor neautorizate din orice motiv care nu este imputabil Furnizorului de Servicii (dacă există o înregistrare pe site).

4. GAMA DE PRODUSE, SERVICII DISPONIBILE PENTRU ACHIZIȚIONARE ȘI PREȚURI

4.1. Produsele afișate pot fi comandate online (în unele cazuri telefonic) din magazinul online. Prețurile afișate pentru produse sunt în HUF, prețuri brute (adică includ TVA-ul prevăzut de lege sau, în cazul în care Furnizorul de Servicii facturează fără TVA, prețurile reprezintă sumele care trebuie plătite), dar nu includ taxele de livrare și cele aferente plății. Costurile separate de ambalare - nu vor fi percepute, cu excepția cazului în care Utilizatorul solicită ambalaje decorative sau alte ambalaje speciale.

4.2. În magazinul online, Furnizorul de servicii afișează în detaliu numele și descrierea produsului și afișează fotografii ale produselor (dacă este posibil).

4.3. În cazul introducerii unui preț promoțional, Furnizorul de Servicii va informa pe deplin Utilizatorii despre promoție și durata exactă a acesteia. La stabilirea prețurilor promoționale, Furnizorul de Servicii va acționa în mod legal, respectând normele Decretului Comun 4/2009 (I. 30.) al Ministerului Finanțelor și Ministerului Economiei și Finanțelor privind normele detaliate pentru indicarea prețului de vânzare și a prețului unitar al produselor, precum și a tarifelor pentru servicii.

4.4. În cazul indicarii unui preț incorect, Furnizorul de Servicii nu este obligat să confirme comanda la acest preț, dar are opțiunea de a respinge oferta și de a confirma oferta la prețul corect, real, având în vedere cunoașterea acestuia, Utilizatorul are dreptul

  • dacă nu acceptați oferta modificată, anulați comanda.
  • pentru a menține comanda la prețul corect.

Conform Legii V din 2013 privind Codul Civil (Ptk.), un contract se încheie prin exprimarea reciprocă și unanimă a voinței părților. Dacă părțile nu pot conveni asupra termenilor contractuali, adică nu există o declarație care să exprime voința părților în mod reciproc și unanim, atunci nu putem vorbi despre un contract încheiat valabil din care să decurgă drepturi și obligații.

Un preț greșit este:

  • 0 HUF,
  • 1 HUF, sau
  • Un preț de vânzare este un preț care nu reflectă procentul de reducere afișat față de prețul inițial. De exemplu, dacă prețul inițial al unui produs este de 10.000 HUF și există o reducere de 50%, prețul de vânzare corect ar fi de 5.000 HUF. Se consideră un preț incorect dacă se afișează în schimb 1.000 HUF sau 2.000 HUF.



5. PROCESUL DE COMANDĂ

5.1. Doar utilizatorii privați pot achiziționa din magazinul online; companiile nu pot plasa comenzi.

5.2. După înregistrare, utilizatorul se conectează la magazinul online/sau poate începe cumpărăturile fără înregistrare.

5.3. Utilizatorul plasează produsele selectate în coș. Utilizatorul poate vizualiza conținutul coșului în orice moment făcând clic pe pictograma „coș”.

5.4. Utilizatorul setează numărul de produse pe care dorește să le achiziționeze.

5.5. Dacă nu doriți să mai achiziționați produse, bifați cantitatea produsului pe care doriți să îl achiziționați. Puteți șterge conținutul coșului făcând clic pe pictograma „șterge - X”. Pentru a finaliza cantitatea, Utilizatorul dă clic pe pictograma „+/”.

5.6. Utilizatorul furnizează adresa de livrare și apoi metoda de livrare/plată, ale cărei tipuri sunt următoarele:

5.6.1. Metode de plată:

Plata la livrare: Dacă produsul comandat este livrat prin curier sau la un punct de coletărie, Utilizatorul are opțiunea de a plăti contravaloarea comenzii către curier sau la punctul de coletărie în numerar sau cu cardul bancar la primirea produsului/produselor comandat(e).

Online cu card bancar: Utilizatorul are opțiunea de a plăti contravaloarea totală a comenzii online cu cardul bancar prin intermediul sistemului de plată securizat al furnizorului de servicii financiare utilizat de Furnizorul de Servicii.

5.6.2. Costuri de livrare (sume brute):


Punct de livrare coletă:
1290 HUF + 350 HUF ramburs la livrare


5.7. Suma totală plătibilă include toate costurile bazate pe rezumatul comenzii și scrisoarea de confirmare. Utilizatorul este obligat să verifice fără întârziere, în conformitate cu Secțiunea 6:127 din Codul Civil, dacă calitatea și cantitatea produsului/produselor comandat(e) sunt adecvate. Produsul/produsele sunt livrate în zilele lucrătoare între orele 8:00 și 17:00.

5.8. După furnizarea datelor, Utilizatorul poate trimite comanda făcând clic pe butonul „plată/trimitere comandă”, dar înainte de aceasta, poate verifica din nou datele furnizate, poate trimite un comentariu odată cu comanda sau ne poate anunța prin e-mail orice alte dorințe legate de comandă.

5.9. Prin plasarea unei comenzi, Utilizatorul recunoaște că, în conformitate cu Secțiunea 15 și alte condiții (de exemplu, Secțiunea 20) din Decretul Guvernamental nr. 45/2014 (II. 26.), Utilizatorul este obligat să plătească prin plasarea unei comenzi.

5.10. Corectarea erorilor de introducere a datelor: Înainte de a închide procesul de comandă, Utilizatorul poate oricând să revină la faza anterioară, unde poate corecta datele introduse. În detaliu: În timpul comenzii, este posibilă vizualizarea și modificarea conținutului coșului de cumpărături. Dacă coșul nu conține cantitatea dorită, Utilizatorul poate introduce numărul de bucăți din cantitatea dorită în câmpul de introducere a datelor din coloana cantitate, apoi poate apăsa butonul „actualizare/actualizare coș”. Dacă Utilizatorul dorește să șteargă produsele din coș, face clic pe butonul „X” „ștergere”. În timpul comenzii, Utilizatorul are posibilitatea continuă de a corecta/șterge datele introduse. Utilizatorul are posibilitatea de a solicita corectarea oricăror erori prin telefon sau e-mail chiar și după trimiterea comenzii.

5.11. Utilizatorul primește o confirmare prin e-mail după trimiterea comenzii. Dacă această confirmare nu ajunge la Utilizator în termenul prevăzut, în funcție de natura serviciului, dar nu mai târziu de 48 de ore de la data trimiterii comenzii Utilizatorului, Utilizatorul este exonerat de ofertă sau de obligația contractuală. Comanda și confirmarea acesteia se consideră primite de către Furnizorul de Servicii sau de către Utilizator în momentul în care acestea devin disponibile acestuia. Furnizorul de Servicii își exclude responsabilitatea pentru confirmare dacă confirmarea nu ajunge la timp deoarece Utilizatorul a furnizat o adresă de e-mail incorectă în timpul înregistrării sau nu poate primi mesaje din cauza spațiului de stocare aparținând contului său plin.

5.12. Utilizatorul recunoaște că confirmarea menționată la punctul anterior este doar o confirmare automată și nu creează un contract. Contractul este creat în momentul în care Furnizorul de Servicii notifică Utilizatorul printr-un alt e-mail detaliile comenzii și modul preconizat de îndeplinire a acesteia în urma confirmării automate menționate la punctul anterior.

5.13. Publicarea recenziilor clienților, reguli

Magazinul nostru online conține doar recenzii ale clienților trimise de clienții care au achiziționat sau utilizat produsul. Nu selectăm recenziile pentru a afișa doar recenzii pozitive. Este strict interzisă publicarea de recenzii false ale clienților sau recomandări pentru a promova produsele noastre.

6. PROCESAREA ȘI EXECUTAREA COMENZILOR

6.1. Comenzile sunt procesate în ordinea primirii în zilele lucrătoare și în timpul programului de lucru. De asemenea, este posibilă plasarea unei comenzi în afara orelor indicate pentru procesarea comenzii; dacă este plasată în afara programului de lucru, aceasta va fi procesată în următoarea zi lucrătoare. În toate cazurile, serviciul clienți al Furnizorului de Servicii va confirma electronic momentul în care va putea onora comanda dumneavoastră.

6.2. Termen general de livrare, în termen de 1-4 zile lucrătoare de la încheierea contractului.

6.3. În baza contractului de cumpărare, Furnizorul de Servicii este obligat să transfere dreptul de proprietate asupra bunului, iar Utilizatorul este obligat să plătească prețul de cumpărare și să preia livrarea bunului.

6.4. Dacă vânzătorul este o persoană juridică, iar cumpărătorul este un consumator, iar vânzătorul se angajează să livreze bunurile cumpărătorului, riscul de deteriorare se transferă la cumpărător în momentul în care cumpărătorul sau o terță parte desemnată de cumpărător preia posesia bunurilor. Riscul de deteriorare se transferă la cumpărător la livrarea către transportator, dacă transportatorul a fost însărcinat de cumpărător, cu condiția ca acesta să nu fi fost recomandat de vânzător.

6.5. În cazul unei întârzieri din partea Furnizorului de Servicii, Utilizatorul are dreptul să stabilească un termen suplimentar. Dacă Vânzătorul nu își îndeplinește obligațiile în termenul suplimentar, Cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract.

6.6. Utilizatorul are dreptul de a se retrage din contract fără a stabili un termen suplimentar dacă
a) Furnizorul de servicii a refuzat să execute contractul; sau
b) contractul ar fi trebuit executat la momentul executării specificat - și nu în orice alt moment - conform acordului părților sau datorită scopului identificabil al serviciului.

În cazul în care Furnizorul de Servicii este în culpă, Utilizatorul poate solicita executarea contractului sau, dacă interesul Utilizatorului în executarea contractului a încetat ca urmare a întârzierii, acesta se poate retrage din contract.

Retragerea Utilizatorului nu necesită dovada încetării interesului pentru prestare dacă
a) contractul ar fi trebuit executat la momentul executării specificat și nu la orice alt moment, așa cum s-a convenit între părți sau datorită scopului identificabil al serviciului; sau
b) partea îndreptățită a stabilit un termen suplimentar corespunzător pentru executarea ulterioară, iar termenul suplimentar a expirat fără rezultat.

6.7. În cazul în care Furnizorul de Servicii nu își îndeplinește obligațiile contractuale din cauza indisponibilității produsului specificat în contract, acesta este obligat să informeze imediat Utilizatorul și să ramburseze imediat suma plătită de Utilizator, iar Furnizorul de Servicii este obligat să se asigure că Utilizatorul își exercită celelalte drepturi prevăzute de lege în cazul executării defectuoase.

6.8. Furnizorul de Servicii atrage atenția Utilizatorilor asupra faptului că, în cazul în care Utilizatorul nu preia produsul/produsele comandat(e) care au fost livrate în conformitate cu contractul (indiferent de metoda de plată), acesta comite o încălcare a contractului și intră în culpă, în conformitate cu articolul 6:156 alineatul (1) din Codul Civil.

Aceasta înseamnă că, în conformitate cu regulile tranzacțiilor fără comision, Furnizorul de Servicii va percepe Utilizatorilor și costurile obișnuite de depozitare și de livrare (dacă există, taxa de ramburs la livrare) (dus-întors) aferente produsului/produselor, dacă Consumatorul nu își indică intenția de a se retrage (și nu declară dacă dorește să primească produsul/produsele comandat/comandate).

Furnizorul de Servicii atrage atenția Utilizatorilor asupra faptului că va apela la asistența avocaților săi pentru a ne pune în aplicare pretențiile legale care decurg din acest mod și, prin urmare, Utilizatorul va fi responsabil pentru plata altor costuri (juridice) care decurg din încălcarea contractului (inclusiv taxele pentru procedura de ordonanță de plată).

7. DREPTUL DE RETRAGERE

7.1. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului și cu Decretul Guvernamental 45/2014 (II.26.) privind normele detaliate pentru contractele dintre consumatori și întreprinderi, Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract fără a invoca niciun motiv.

Consumatorul își exercită dreptul de retragere sau de reziliere

a) în cazul unui contract de vânzare-cumpărare a unui produs

aa) produsul,

ab) la cumpărarea și vânzarea mai multor produse, dacă produsele individuale sunt furnizate în momente diferite, ultimul produs furnizat,

ac) în cazul unui produs format din mai multe loturi sau bucăți, ultimul lot sau ultima bucată furnizată,

ad) dacă produsul trebuie furnizat în mod regulat într-o perioadă specificată, primul serviciu,

poate fi exercitată în termen de paisprezece zile de la data primirii de către consumator sau de către o terță parte desemnată de acesta, alta decât transportatorul.

Dacă Furnizorul de Servicii nu respectă aceste informații, perioada de retragere de 14 zile se prelungește cu douăsprezece luni. Dacă Furnizorul de Servicii furnizează informațiile după expirarea a 14 zile de la data primirii produsului sau a încheierii contractului, dar în termen de 12 luni, perioada de retragere este de 14 zile de la data furnizării acestor informații.

7.2. Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere prin intermediul unei declarații clare în acest sens sau prin Decretul Guvernului nr. 45/2014. (II.26.) prin intermediul modelului de declarație specificat în anexa 2.

7.3. Perioada de exercitare a dreptului de retragere expiră la 14 zile de la data la care Consumatorul sau o terță parte indicată de acesta, alta decât transportatorul, preia posesia produsului.

7.4. Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere și între data încheierii contractului și data primirii produsului.

7.5. Costul direct al returnării produsului trebuie suportat de către Consumator; Furnizorul de servicii nu s-a angajat să suporte acest cost.

7.6. În cazul exercitării dreptului de retragere, Consumatorului nu i se vor percepe alte costuri decât costul returnării produsului.

7.7. Consumatorul nu are drept de retragere în cazul bunurilor neprefabricate care au fost produse pe baza instrucțiunilor Consumatorului sau la cererea expresă a acestuia, sau în cazul unui produs care a fost în mod clar adaptat Consumatorului.

7.8. Consumatorul nu își poate exercita dreptul de retragere (lista completă a excepțiilor în temeiul Regulamentului, Secțiunea 29 (1)):

a) în cazul unui contract de furnizare de servicii, după executarea integrală a serviciului, dar dacă contractul generează o obligație de plată pentru consumator, numai dacă executarea a început cu consimțământul prealabil expres al consumatorului și cu recunoașterea de către acesta a faptului că își va pierde dreptul de retragere de îndată ce întreprinzătorul a executat integral contractul;

b) în ceea ce privește un bun sau un serviciu al cărui preț sau comision nu poate fi influențat de întreprinderea de pe piața financiară, acesta depinde de posibilele fluctuații ale acestuia chiar și în perioada specificată la articolul 20 alineatul (2);

(c) în cazul bunurilor neprefabricate care au fost produse conform instrucțiunilor consumatorului sau la cererea expresă a acestuia sau în cazul bunurilor care au fost în mod clar adaptate nevoilor individuale ale consumatorului;


d) pentru mărfuri perisabile sau cu termen de valabilitate scurt;

e) în ceea ce privește mărfurile în ambalaje sigilate care, din motive de sănătate sau igienă, nu pot fi returnate după deschidere după livrare;

f) în ceea ce privește mărfurile care, prin natura lor, sunt amestecate inseparabil cu alte mărfuri după livrare;

g) în ceea ce privește o băutură alcoolică a cărei valoare reală depinde de fluctuațiile pieței într-un mod care nu poate fi influențat de întreprindere și al cărei preț a fost convenit de părți la încheierea contractului de vânzare-cumpărare, dar contractul este executat abia după a treizecea zi de la încheiere;

h) în cazul unui contract comercial în care agentul economic vizitează consumatorul la cererea expresă a acestuia pentru a efectua lucrări urgente de reparații sau întreținere;

i) în ceea ce privește vânzarea și cumpărarea de înregistrări audio sau video sigilate și copii ale programelor de calculator, dacă consumatorul a deschis ambalajul după livrare;

j) în ceea ce privește ziarele, revistele și periodicele, cu excepția contractelor de abonament;

k) în cazul contractelor încheiate la licitație publică;

l) în cazul unui contract privind furnizarea de servicii de cazare, altele decât serviciile de cazare, transport, închiriere auto, servicii de catering sau servicii legate de activități de agrement, dacă în contract s-a stipulat un termen limită sau un termen limită;

m) în ceea ce privește conținutul digital furnizat pe un suport netangibil, dacă întreprinderea a început executarea cu acordul prealabil expres al consumatorului, iar consumatorul a declarat simultan recunoașterea faptului că își va pierde dreptul de retragere/reziliare după începerea executării, iar întreprinderea a trimis o confirmare consumatorului în conformitate cu articolul 12 alineatul (2) sau articolul 18.

7.9. Furnizorul de servicii va rambursa integral suma plătită de consumator ca și contraprestație, inclusiv costurile suportate în legătură cu executarea, fără întârziere, dar cel târziu în termen de paisprezece zile de la data la care comerciantul a luat cunoștință de retragerea din contractul la distanță, în cazul unui contract încheiat între părți aflate la distanță. În același timp, Furnizorul de servicii are dreptul de retenție.

7.10. În timpul rambursării, Furnizorul de Servicii utilizează aceeași metodă de plată ca și metoda de plată utilizată în timpul tranzacției inițiale, cu excepția cazului în care Consumatorul își dă consimțământul în mod expres pentru utilizarea unei alte metode de plată; Consumatorul nu va suporta costuri suplimentare ca urmare a utilizării acestei metode de rambursare.

7.11. Consumatorul este obligat să returneze bunurile sau să le predea Furnizorului de Servicii fără întârzieri nejustificate, dar în orice caz nu mai târziu de 14 zile de la data la care notificarea de retragere din contract a fost trimisă Furnizorului de Servicii. În cazul în care întreprinderea vinde bunurile și în spațiile sale comerciale, iar consumatorul își exercită dreptul de retragere personal la spațiile comerciale ale întreprinderii, acesta are dreptul să returneze bunurile întreprinderii în același timp.

7.12. În cazul unei retrageri în scris, este suficient ca respectivul consumator să trimită declarația de retragere în termen de 14 zile.

7.13. Consumatorul respectă termenul limită dacă returnează sau predă produsul/produsele înainte de expirarea perioadei de 14 zile. Returul se consideră finalizat în termen dacă Consumatorul trimite produsul înainte de expirarea termenului limită.

7.14. Consumatorul va suporta doar costurile directe aferente returnării produsului.

7.15. Furnizorul de Servicii nu este obligat să ramburseze Consumatorului costurile suplimentare rezultate din alegerea unei metode de transport alta decât cea mai ieftină metodă standard de transport oferită de Furnizorul de Servicii.

7.16. Furnizorul de servicii poate reține rambursarea până când bunurile au fost returnate sau Consumatorul a furnizat dovezi că acestea au fost returnate: oricare dintre acestea survine mai întâi.

7.17. Dacă Consumatorul dorește să își exercite dreptul de retragere, acesta poate notifica Furnizorul de Servicii în scris (folosind declarația anexată), telefonic sau personal. La notificarea în scris, vom lua în considerare momentul trimiterii prin poștă/curier/e-mail, iar la notificarea telefonică, vom lua în considerare momentul notificării telefonice.

7.18. Consumatorul este răspunzător numai pentru orice depreciere rezultată din utilizarea care depășește utilizarea necesară pentru a stabili natura, proprietățile și funcționarea produsului.

7.19. Decretul Guvernamental 45/2014. (II.26.) privind regulile detaliate ale contractelor dintre consumatori și întreprinderi (denumit în continuare: R) aici este disponibil.

7.20. Directiva 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului Aici este disponibil.

7.21. Consumatorul poate contacta, de asemenea, Furnizorul de Servicii pentru alte reclamații, utilizând datele de contact furnizate în prezentul Regulament.

7.22. Dreptul de retragere se aplică numai Utilizatorilor care sunt considerați Consumatori în temeiul Codului Civil.

7.23. Dreptul de retragere nu se aplică întreprinderilor, adică persoanelor care acționează în exercitarea profesiei, ocupației independente sau activității lor comerciale.

7.24. (Se aplică numai dacă Furnizorul de Servicii oferă și servicii pe lângă vânzări.)

În cazul în care Consumatorul reziliază un contract la distanță după începerea executării, acesta va plăti întreprinderii un onorariu proporțional cu serviciul prestat până la data notificării rezilierii către întreprindere. Suma care trebuie plătită proporțional de către Consumator se va determina pe baza valorii totale a contraprestației convenite în contract plus taxa. În cazul în care Consumatorul dovedește că suma totală astfel stabilită este excesivă, suma proporțională se va calcula pe baza valorii de piață a serviciilor prestate până la data rezilierii contractului. La determinarea valorii de piață, se va lua în considerare contraprestația pentru același serviciu de către întreprinderile care desfășoară aceeași activitate la data încheierii contractului.

Consumatorul nu va suporta următoarele costuri în cazul exercitării dreptului de retragere/reziliere:
a) costurile totale sau parțiale aferente îndeplinirii contractului de furnizare de servicii, dacă
aa) întreprinderea nu a respectat obligația de informare prevăzută la articolul 11 alineatul (1) punctul (i) sau (k) din Legea privind proprietatea sau
ab) consumatorul nu a solicitat începerea executării serviciului în conformitate cu articolele R 13 și 19 înainte de expirarea termenului specificat la articolul 20 alineatul (2) din R;
b) costurile totale sau parțiale aferente furnizării de conținut digital pe un suport netangibil, dacă
ba) consumatorul nu și-a dat consimțământul prealabil expres pentru începerea executării înainte de expirarea termenului prevăzut la articolul 20 alineatul (2) din R,
bb) consumatorul, în același timp cu acordarea consimțământului său în temeiul punctului ba), nu a declarat că a recunoscut că, prin acordarea consimțământului său, își va pierde dreptul în temeiul articolului R 20, sau
bc) întreprinderea nu a furnizat confirmarea prevăzută la articolul R 12 alineatul (2) sau la articolul R 18.

7.25. Procedura de exercitare a dreptului de retragere:

7.25.1. Dacă Consumatorul dorește să își exercite dreptul de retragere, acesta este obligat să își indice intenția de retragere la datele de contact ale Furnizorului de Servicii.

7.25.2. Consumatorul își exercită dreptul de retragere în termenul stabilit dacă trimite declarația de retragere înainte de sfârșitul celei de-a 14-a zile de la primirea produsului. În cazul unei retrageri scrise, este suficientă trimiterea declarației de retragere în termen de 14 zile.

7.25.3. În caz de retragere, Consumatorul este obligat să returneze produsul comandat la adresa Furnizorului de servicii fără întârziere, dar nu mai târziu de 14 zile de la data notificării retragerii sale sau să îl predea furnizorului de servicii. Termenul limită se consideră respectat dacă produsul este trimis înainte de expirarea termenului de 14 zile (adică nu trebuie să ajungă în termen de 14 zile). Clientul suportă costurile directe aferente returnării bunurilor din cauza exercitării dreptului de retragere. În cazul în care întreprinderea vinde bunurile și în spațiile sale comerciale, iar consumatorul își exercită dreptul de retragere personal la sediul întreprinderii, acesta are dreptul să returneze bunurile întreprinderii în același timp.

7.25.4. Cu toate acestea, Furnizorul de Servicii nu este obligat să ramburseze Consumatorului costurile suplimentare rezultate din alegerea unei metode de livrare alta decât cea mai ieftină metodă de livrare standard oferită de Furnizorul de Servicii. Consumatorul își exercită, de asemenea, dreptul de retragere în perioada dintre data încheierii contractului și data primirii produsului.

7.25.5. La cumpărarea și vânzarea mai multor produse, dacă produsele individuale sunt livrate în momente diferite, cumpărătorul își poate exercita dreptul de retragere în termen de 14 zile de la primirea ultimului produs livrat sau, în cazul unui produs format din mai multe articole sau bucăți, a ultimului articol sau bucată livrată.

8. GARANȚIE, GARANȚIE

Performanță incorectă

Furnizorul de Servicii va executa defectuos prestația dacă serviciul nu îndeplinește cerințele de calitate stabilite în contract sau de lege la momentul executării. Furnizorul de Servicii nu va executa defectuos prestația dacă beneficiarul cunoștea defectul la momentul încheierii contractului sau ar fi trebuit să cunoască defectul la momentul încheierii contractului.

Orice clauză dintr-un contract între un consumator și o întreprindere care se abate de la prevederile prezentului capitol privind garanția în detrimentul consumatorului este nulă.

Mai multe drepturi de garanție sunt disponibile numai Utilizatorilor care sunt considerați consumatori în temeiul Codului Civil.

Utilizator comercial: o persoană care acționează în cadrul profesiei, ocupației independente sau activității sale comerciale.

Garanție

8.1. În ce cazuri își poate exercita un Utilizator dreptul la garanție?

În cazul executării defectuoase de către Furnizorul de Servicii, Utilizatorul poate formula o cerere de garanție împotriva Furnizorului de Servicii în conformitate cu prevederile Codului Civil.

8.2. Ce drepturi are Utilizatorul pe baza cererii sale de garanție?

Utilizatorul poate – la alegerea sa – să facă următoarele reclamații în baza garanției: poate solicita repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care îndeplinirea reclamației alese de Utilizator este imposibilă sau ar implica costuri suplimentare disproporționate pentru întreprindere în comparație cu îndeplinirea celeilalte reclamații a sa. Dacă repararea sau înlocuirea nu a fost solicitată sau nu a putut fi solicitată, acesta poate solicita o reducere proporțională a contraprestației sau – ca ultimă soluție – se poate retrage din contract. De asemenea, poate transfera dreptul de garanție ales către o altă întreprindere, dar Utilizatorul va suporta costul transferului, cu excepția cazului în care acesta a fost justificat sau întreprinderea a oferit un motiv pentru aceasta.

Consumatorul are, de asemenea, dreptul - în funcție de gravitatea încălcării contractului - de a solicita o reducere proporțională a contraprestației sau de a rezilia contractul de vânzare-cumpărare dacă

(a) întreprinderea nu a efectuat repararea sau înlocuirea sau a efectuat repararea sau înlocuirea, dar nu a efectuat demontarea și repunerea în funcțiune, în totalitate sau parțial, sau a refuzat să aducă bunurile în conformitate cu contractul;

b) a existat o neexecutare repetată, în ciuda încercărilor întreprinderii de a aduce bunurile în conformitate cu contractul;

c) defectul de executare este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere imediată a prețului sau rezilierea imediată a contractului de vânzare; sau

d) întreprinderea nu s-a angajat să aducă bunurile în conformitate cu contractul sau din circumstanțe reiese evident că întreprinderea nu va aduce bunurile în conformitate cu contractul într-un termen rezonabil sau fără a prejudicia semnificativ interesele Consumatorului.

În cazul în care Consumatorul dorește să rezilieze contractul de vânzare-cumpărare invocând executarea defectuoasă, sarcina probei revine comerciantului, care trebuie să demonstreze că defectul este nesemnificativ.

Consumatorul are dreptul să rețină partea rămasă din prețul de achiziție, parțial sau integral, în funcție de gravitatea încălcării contractului, până când comerciantul își îndeplinește obligațiile privind conformitatea executării și executarea defectuoasă.

Termenul rezonabil pentru repararea sau înlocuirea bunurilor se calculează din momentul în care Consumatorul a notificat compania despre defecțiune.

Consumatorul trebuie să pună bunurile la dispoziția agentului economic pentru reparare sau înlocuire.

În cazul unui contract între un consumator și o întreprindere, întreprinderea trebuie să asigure returnarea bunurilor înlocuite pe cheltuiala proprie. Dacă repararea sau înlocuirea necesită îndepărtarea bunurilor care, în conformitate cu natura și scopul bunurilor, au fost puse în funcțiune înainte ca defectul să devină evident, obligația de reparare sau înlocuire include îndepărtarea bunurilor neconforme și instalarea bunurilor de înlocuire sau reparate sau suportarea costurilor de îndepărtare sau instalare.

Reducerea contraprestației este proporțională dacă valoarea acesteia este egală cu diferența dintre valoarea datorată Consumatorului în cazul executării contractului și valoarea bunurilor primite efectiv de către Consumator.

Dreptul Consumatorului de a rezilia contractul de vânzare-cumpărare în baza garanției poate fi exercitat prin intermediul unei declarații legale adresate agentului economic, exprimând decizia de reziliere.

Dacă executarea defectuoasă afectează doar o anumită parte a bunurilor furnizate în temeiul contractului de vânzare-cumpărare și sunt îndeplinite condițiile pentru exercitarea dreptului de rezoluțiune a contractului în ceea ce privește acestea, Consumatorul poate rezilia contractul de vânzare-cumpărare numai în ceea ce privește bunurile defecte, dar îl poate rezilia și în ceea ce privește orice alte bunuri achiziționate împreună cu acestea, dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil ca Consumatorul să păstreze doar bunurile care sunt conforme cu contractul.

În cazul în care Consumatorul reziliază contractul de vânzare-cumpărare în totalitate sau parțial pentru bunurile furnizate în temeiul contractului de vânzare-cumpărare,

a) Consumatorul trebuie să returneze bunurile afectate companiei pe cheltuiala acesteia; și

b) întreprinderea trebuie să ramburseze imediat Consumatorului prețul de achiziție plătit pentru bunurile în cauză, de îndată ce a primit bunurile sau dovada returnării bunurilor.

8.3. În ce termen poate Utilizatorul să își exercite dreptul de garanție?

Utilizatorul (dacă este consumator) este obligat să raporteze defectul imediat după descoperirea acestuia, dar nu mai târziu de două luni de la descoperirea defectului. Cu toate acestea, dorim să vă atragem atenția asupra faptului că acesta nu își mai poate exercita drepturile de garanție dincolo de termenul de prescripție de doi ani (1 an în cazul produselor comerciale sau second-hand) de la executarea contractului. (În cazul produselor cu dată de expirare, garanția poate fi exercitată până la sfârșitul datei de expirare).

Dacă elemente digitale În cazul bunurilor care conțin conținut digital sau un serviciu digital, contractul de vânzare prevede furnizarea continuă de conținut digital sau de serviciu digital pe o perioadă de timp specificată, iar întreprinderea este răspunzătoare pentru orice defect al bunurilor legate de conținutul digital sau serviciul digital, dacă defectul...

a) în cazul unui serviciu continuu care nu depășește doi ani, în termen de doi ani de la data livrării bunurilor; sau

b) în cazul unui serviciu continuu care depășește doi ani, pe întreaga perioadă de serviciu continuu

apare sau devine recognoscibil.

8.4. Împotriva cui vă puteți revendica dreptul de garanție?

Utilizatorul poate formula o cerere de garanție împotriva Furnizorului de Servicii.

8.5. Ce alte condiții există pentru exercitarea drepturilor dumneavoastră în garanție (dacă Utilizatorul se califică drept consumator)?

În termen de 1 an de la data livrării, nu există nicio altă condiție pentru exercitarea unei reclamații în garanție decât notificarea defectului, dacă Utilizatorul dovedește că produsul sau serviciul a fost furnizat de compania care operează magazinul online. Cu toate acestea, după 1 an de la data livrării, Utilizatorul este obligat să dovedească că defectul recunoscut de Utilizator exista deja la momentul livrării.

Garanția produsului

8.6. În ce cazuri își poate exercita Consumatorul dreptul de garanție a produsului și ce drepturi are Consumatorul pe baza cererii sale de garanție a produsului?

În cazul unui defect al unui bun mobil, Consumatorul își poate exercita - la alegerea sa - dreptul la garanție pentru bunuri sau poate invoca o reclamație în garanția produsului în conformitate cu normele Codului Civil.

Ca o reclamație în garanția produsului, Consumatorul poate solicita repararea sau înlocuirea produsului defect.

8.7. Împotriva cui vă puteți revendica garanția produsului?

Vă puteți exercita drepturile de garanție a produsului împotriva producătorului sau distribuitorului produsului (denumite în continuare: producător).

8.8. În ce cazuri este considerat produsul defect?

Un produs este defect dacă nu îndeplinește cerințele de calitate în vigoare la momentul lansării sale pe piață sau dacă nu are proprietățile specificate în descrierea furnizată de producător.

8.9. În ce termen poate Consumatorul să își exercite dreptul de garanție a produsului?

Consumatorul își poate revendica dreptul de garanție a produsului în termen de doi ani de la data introducerii produsului pe piață de către producător. După expirarea acestui termen, își pierde acest drept.

8.10. Care este regula probei atunci când se revendică o reclamație în garanția produsului?

În cazul unei reclamații în garanția produsului, trebuie să dovediți că defectul produsului exista în momentul în care producătorul l-a introdus pe piață.

8.11. În ce cazuri este producătorul scutit de obligația de garanție a produsului?

Producătorul este scutit de obligația de garanție a produsului dacă poate dovedi că

- produsul nu a fost fabricat sau introdus pe piață în cadrul activităților sale comerciale sau

- defectul nu a fost detectabil la momentul introducerii pe piață, conform stadiului științei și tehnologiei, sau

- defectul produsului rezultă din aplicarea unei legi sau a unui regulament oficial obligatoriu.

Producătorul trebuie să dovedească un singur motiv pentru a fi scutit.

Vă rugăm să rețineți că Consumatorul poate formula simultan o cerere de garanție împotriva companiei și o cerere de garanție a produsului împotriva producătorului, din cauza aceluiași defect. Dacă cererea de garanție a produsului este formulată cu succes, Consumatorul poate formula o cerere de garanție împotriva producătorului doar pentru produsul înlocuit sau pentru partea de produs afectată de reparație.

Garanție (pentru bunuri de consum durabile noi)

8.12. În ce cazuri își poate exercita un Consumator drepturile de garanție?

În cazul executării defectuoase, Furnizorul de Servicii este obligat să ofere o garanție în baza Decretului Guvernamental 151/2003 (IX. 22.) privind garanția obligatorie pentru anumite bunuri de consum durabile, dacă utilizatorul se califică drept Consumator.

8.13. Ce drepturi și în ce termen are un consumator în baza garanției?

Perioada de garanție:

a) doi ani, în cazul unui preț de vânzare de 10.000 HUF, dar care nu depășește 250.000 HUF,

b) trei ani pentru prețuri de vânzare care depășesc 250.000 de forinți.

Nerespectarea acestor termene va duce la pierderea drepturilor.

Perioada de garanție începe să curgă în ziua în care produsul este predat Consumatorului sau, dacă instalarea este efectuată de către Furnizorul de Servicii sau de agentul acestuia, în ziua instalării.

Dacă Consumatorul pune în funcțiune produsul de consum la mai mult de șase luni de la livrare, data de începere a perioadei de garanție este data livrării produsului de consum.

Consumatorul poate, la alegere, să raporteze solicitarea de reparație direct la sediul central al Furnizorului de Servicii, la oricare dintre locațiile, sucursalele sale sau la serviciul de reparații indicat de companie pe cardul de garanție.

Pe baza cererii de garanție, la alegerea beneficiarului

  1. poate solicita repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care îndeplinirea dreptului de garanție ales este imposibilă sau dacă acest lucru ar duce la costuri suplimentare disproporționate pentru debitor - în comparație cu îndeplinirea unei alte cereri de garanție - ținând cont de valoarea serviciului într-o stare impecabilă, de gravitatea încălcării contractului și de prejudiciul cauzat părții îndreptățite prin îndeplinirea dreptului de garanție; sau
  2. poate solicita o reducere proporțională a contraprestației sau se poate retrage din contract dacă debitorul nu s-a angajat să repare sau să înlocuiască, este incapabil să îndeplinească această obligație (...) sau dacă interesul părții îndreptățite pentru reparare sau înlocuire a încetat.

Nu există dreptul de anulare din cauza unei erori minore.

Ar trebui să țintești 15 zile.

În conformitate cu Secțiunea 5 din Decretul 19/2014 (IV. 29) al Ministerului de Interne privind regulile procedurale pentru gestionarea garanției și a cererilor de despăgubire pentru bunurile vândute în baza unui contract între un consumator și o întreprindere, Furnizorul de Servicii trebuie să depună toate eforturile pentru a efectua repararea sau înlocuirea în termen de maximum 15 zile . Dacă durata reparației sau înlocuirii depășește 15 zile, Furnizorul de Servicii trebuie să informeze Consumatorul cu privire la durata preconizată a reparației sau înlocuirii . Informațiile vor fi furnizate electronic sau într-o altă modalitate adecvată pentru confirmarea primirii de către Consumator, cu acordul prealabil al acestuia.

Dacă se dovedește că produsul nu poate fi reparat

Dacă, în timpul primei reparații a produsului de consum în perioada de garanție, Furnizorul de servicii stabilește că produsul de consum nu poate fi reparat , Furnizorul de servicii este obligat să înlocuiască produsul de consum în termen de 8 zile , cu excepția cazului în care Consumatorul specifică altfel. Dacă produsul de consum nu poate fi înlocuit, Furnizorul de servicii este obligat să ramburseze prețul de achiziție Consumatorului în termen de 8 zile.

Dacă produsul se strică pentru a patra oară

Dacă, în perioada de garanție, produsul de consum se defectează din nou după ce a fost reparat de trei ori, compania este obligată să înlocuiască produsul de consum în termen de opt zile - cu excepția cazului în care consumatorul oferă instrucțiuni contrare. Dacă nu este posibilă înlocuirea produsului de consum, compania este obligată să ramburseze prețul de achiziție indicat pe cardul de garanție sau, în lipsa acestuia, pe documentul care dovedește plata produsului de consum prezentat de consumator - o factură sau o chitanță emisă în temeiul Legii privind taxa pe valoarea adăugată. Rambursare către consumator în termen de 8 zile .

Dacă nu este remediat în termen de 30 de zile

Dacă produsul de consum nu este reparat în termen de 30 de zile de la notificarea solicitării de reparare către agent economic - cu excepția cazului în care consumatorul specifică altfel - agentul economic este obligat să înlocuiască produsul de consum în termen de 8 zile de la expirarea nereușită a termenului de treizeci de zile. Dacă nu este posibilă înlocuirea produsului de consum, agentul economic este obligat să ramburseze consumatorului prețul de achiziție indicat pe cardul de garanție sau, în lipsa acestuia, pe documentul care dovedește plata produsului de consum prezentat de consumator - o factură sau o chitanță emisă în temeiul Legii privind taxa pe valoarea adăugată - în termen de 8 zile de la expirarea nereușită a termenului de reparare de 30 de zile.

Prevederile clauzei de expunere retroactivă de mai sus nu se aplică bicicletelor electrice, scuterelor electrice, ATV-urilor, motocicletelor, mopedelor, autoturismelor, autorulotelor, caravanelor, rulotelor cu remorcă, remorcilor și ambarcațiunilor motorizate.

8.14. Când este compania exonerată de obligația sa de garanție?

Furnizorul de servicii este scutit de obligația sa de garanție numai dacă dovedește că cauza defectului a apărut după executarea comenzii. Vă rugăm să rețineți că Consumatorul poate formula o cerere de garanție pentru același defect, precum și o cerere de garanție pentru produs, în același timp și în paralel. Cu toate acestea, dacă Consumatorul a formulat cu succes o cerere de despăgubire care decurge din executarea defectuoasă datorată unui anumit defect (de exemplu, compania a înlocuit produsul), acesta nu mai poate face această cerere pe un alt temei legal cu privire la același defect.

8.15. Furnizorul de servicii nu este răspunzător pentru daunele rezultate din uzura naturală/învechirea dincolo de perioada de garanție (durata de viață estimată profesional).

8.16. Furnizorul de servicii nu este răspunzător nici pentru daunele rezultate din manipularea incorectă sau neglijentă, utilizarea excesivă sau alte efecte decât cele specificate, sau alte utilizări necorespunzătoare ale produselor după ce riscul de deteriorare a trecut.

8.17. Dacă Consumatorul depune o cerere de înlocuire în termen de trei zile lucrătoare de la achiziție (instalare) din cauza unui defect al produsului de consum, Furnizorul de servicii este obligat să înlocuiască produsul de consum, cu condiția ca defectul să împiedice utilizarea prevăzută a acestuia.

8.18. Ce cerințe suplimentare pot fi impuse ca o condiție pentru exercitarea drepturilor de garanție?

Pentru a asigura instalarea sau întreținerea corectă a unui produs de consum, consumatorului i se pot impune cerințe speciale (cum ar fi inspecțiile periodice), cu condiția ca instalarea sau întreținerea corectă să nu poată fi asigurată în niciun alt mod și ca respectarea cerinței să nu impună o sarcină disproporționată asupra consumatorului.

8.19. Lista bunurilor de consum acoperite de garanția obligatorie poate fi găsită aici: Decretul 10/2024 (VI. 28) al Ministrului Justiției privind definirea domeniului de aplicare al bunurilor de consum durabile supuse garanției obligatorii

9. PROCEDURA ÎN CAZUL UNEI RECLAMAȚII DE GARANȚIE

(ÎN CAZUL UTILIZATORILOR CALIFICAȚI CA CONSUMATORI)

9.1. Într-un contract dintre un consumator și o întreprindere, acordul părților nu poate abate de la prevederile Decretului 19/2014 (IV. 29) al Ministerului Justiției privind regulile procedurale pentru gestionarea cererilor de garanție și a garanțiilor referitoare la bunurile vândute în baza unui contract dintre un consumator și o întreprindere, în detrimentul consumatorului.

9.2. Consumatorul este obligat să furnizeze dovada încheierii contractului (cu o factură sau chiar doar o chitanță).

9.3. Costurile aferente îndeplinirii obligației de garanție sunt suportate de către Furnizorul de Servicii (Secțiunea 6:166 din Codul Civil).

9.4. Furnizorul de Servicii este obligat să înregistreze garanția sau reclamația de garanție raportată de către Consumator.

9.5. O copie a raportului trebuie pusă la dispoziția Consumatorului imediat și într-un mod verificabil.

9.6. În cazul în care Furnizorul de Servicii nu este în măsură să declare fezabilitatea garanției sau a cererii de garanție a Consumatorului la notificarea acesteia, acesta este obligat să notifice Consumatorului poziția sa – în cazul respingerii cererii, motivul respingerii și posibilitatea de a contacta un organism de conciliere – în termen de cinci zile lucrătoare, într-un mod verificabil.

9.7. Furnizorul de servicii este obligat să păstreze procesele-verbale timp de trei ani de la data înregistrării acestora și să le prezinte autorității de inspecție, la cerere.

9.8. Furnizorul de Servicii va depune toate eforturile pentru a finaliza repararea sau înlocuirea în termen de maximum cincisprezece zile. Dacă durata reparației sau înlocuirii depășește 15 zile, Furnizorul de Servicii va informa Consumatorul cu privire la durata preconizată a reparației sau înlocuirii . Informațiile vor fi furnizate, cu acordul prealabil al Consumatorului, electronic sau într-o altă modalitate care poate dovedi primirea de către Consumator.

10. DISPOZIȚII DIVERSE

10.1. Furnizorul de Servicii are dreptul să utilizeze un colaborator pentru a-și îndeplini obligațiile. Acesta este pe deplin responsabil pentru conduita ilegală a unui astfel de colaborator, ca și cum ar fi comis el însuși conduita ilegală.

10.2. Dacă orice parte a prezentului Regulament devine invalidă, ilegală sau inaplicabilă, validitatea, legalitatea și aplicabilitatea părților rămase nu vor fi afectate.

10.3. În cazul în care Furnizorul de Servicii nu își exercită drepturile în temeiul Regulamentului, neexercitarea dreptului nu va fi considerată o renunțare la dreptul acordat. Orice renunțare la orice drept va fi valabilă numai dacă există o declarație scrisă expresă în acest sens. Faptul că Furnizorul de Servicii nu respectă cu strictețe o condiție sau o prevedere esențială a Regulamentului într-o singură ocazie nu înseamnă că acesta renunță la dreptul său de a insista asupra respectării stricte a condiției sau prevederii date în viitor.

10.4. Furnizorul de servicii și Utilizatorul vor încerca să își soluționeze litigiile pe cale amiabilă.

10.5. Părțile recunosc că magazinul online al Furnizorului de Servicii operează în Ungaria și este întreținut acolo. Întrucât site-ul poate fi vizitat și din alte țări, utilizatorii recunosc în mod expres că legea aplicabilă în relația dintre utilizator și Furnizorul de Servicii este legea maghiară. Dacă utilizatorul este consumator, atunci, în conformitate cu articolul 26 alineatul (1) din Codul Civil, instanța de la domiciliul pârâtului (Consumatorului) va avea competență exclusivă în litigiile care decurg din prezentul contract împotriva Consumatorului.

10.6. Furnizorul de servicii nu aplică condiții generale de acces diferite pentru accesul la produsele din magazinul online din motive legate de cetățenia, domiciliul sau domiciliul Utilizatorului.

10.7. Furnizorul de servicii nu aplică condiții diferite tranzacției de plată – în ceea ce privește metodele de plată acceptate – din motive legate de cetățenia Utilizatorului, locul de reședință sau locul de stabilire, locul de administrare a contului de plăți, locul de stabilire al prestatorului de servicii de plată sau locul de emitere a instrumentului de plată substitutiv în numerar în cadrul Uniunii Europene.

10.8. Furnizorul de servicii respectă REGULAMENTUL (UE) 2018/302 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI privind combaterea geoblocării nejustificate și a altor forme de discriminare bazate pe naționalitatea, domiciliul sau sediul clientului în cadrul pieței interne și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2006/2004 și (UE) nr. 2017/2394 și a Directivei 2009/22/CE.

11. PROCEDURA DE TRACTARE A PLÂNGERILOR

(ÎN CAZUL UTILIZATORILOR CALIFICAȚI CA CONSUMATORI)

11.1. Furnizorul de servicii își propune să onoreze toate comenzile în condiții de bună calitate și spre deplina satisfacție a clientului. Dacă Utilizatorul are totuși reclamații cu privire la contract sau la îndeplinirea acestuia, acesta le poate depune telefonic, prin e-mail sau prin scrisoare la adresa de mai sus.

11.2. Furnizorul de servicii va investiga imediat reclamația orală și o va remedia, după cum este necesar. Dacă clientul nu este de acord cu modul de gestionare a reclamației sau dacă investigarea imediată a reclamației nu este posibilă, Furnizorul de servicii va înregistra imediat reclamația și poziția sa cu privire la aceasta și va furniza o copie a acesteia clientului.

11.3. Furnizorul de Servicii va răspunde la reclamația scrisă în scris, în termen de 30 de zile, într-un mod care poate fi fundamentat și va lua măsuri pentru a o comunica. Acesta își va justifica poziția de respingere a reclamației. Furnizorul de Servicii va păstra procesul-verbal al reclamației și o copie a răspunsului timp de 3 ani și le va prezenta autorităților de supraveghere, la cererea acestora.

11.4. Vă informăm că, în cazul în care reclamația dumneavoastră este respinsă, puteți iniția o procedură la un organism oficial sau de conciliere, după cum urmează (Furnizorul de servicii nu a făcut o declarație generală de depunere a plângerii):

11.5. Consumatorul poate depune o plângere la autoritatea pentru protecția consumatorilor:

În conformitate cu paragrafele (1)-(3) ale articolului 45/A din Legea privind protecția consumatorilor și cu Decretul guvernamental 387/2016 (XII. 2.) privind desemnarea autorității pentru protecția consumatorilor, biroul guvernamental acționează ca autoritate generală pentru protecția consumatorilor: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

11.6. În cazul unei reclamații, Consumatorul are opțiunea de a contacta un organism de conciliere, ale cărui date de contact pot fi găsite aici:

Numele organismului de conciliere

Sediul și adresa organismului de conciliere:

Domeniu de jurisdicție

Comisia de Conciliere din Budapesta

Budapesta
Comisia de Conciliere din Budapesta
Adresa: 1016 Budapesta, Krisztina krt. 99. Număr de telefon: (1) 488-2131
Număr de fax: (1) 488-2186
Președinte: Dr. Éva Veronika Inzelt Adresa site-ului web: https://bekeltet.bkik.hu/
Adresă de e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Budapesta

Consiliul de Conciliere al Județului Baranya

Pecs
Consiliul de Conciliere al Județului Baranya
Adresa: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Număr de telefon: (72) 507-154; (20) 283-3422
Număr de fax: (72) 507-152
Preşedinte: Dr. Ferenc Bércesi
Adresa site-ului web: www.baranyabekeltetes.hu

Adresă de e-mail: info@baranyabekeltetes.hu
kerelem@baranyabekeltetes.hu

Județul Baranya,

Județul Somogy,

Comitatul Tolna

Borsod-Abaúj-Zemplén
Consiliul Județean de Conciliere

Miskolc
Consiliul Județean de Conciliere Borsod-Abaúj-Zemplén
Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Număr de telefon: (46) 501-091 (cazuri noi);
501-871 (cazuri în curs)
Președinte: Dr. Péter Tulipán
Adresa site-ului web: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Adresă de e-mail: bekeltetes@bokik.hu

județul Borsod-Abaúj-Zemplén,

Comitatul Heves,

Județul Nograd

Județul Csongrád-Csanád
Comisia de Conciliere

Seghed
Consiliul Județean de Conciliere Csongrád-Csanád
Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Număr de telefon: (62) 554-250/118 int.
Număr de fax: (62) 426-149
Președinte: Dr. Károly Horváth
Adresa site-ului web: www.bekeltetes-csongrad.hu

Adresă de e-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Județul Békés,

Județul Bács-Kiskun,

Județul Csongrád-Csanád

Consiliul Județean de Conciliere Fejér

Szekesfehervár
Consiliul Județean de Conciliere Fejér
Adresa: 8000 Székesfehérvár, Piața Hosszúséta 4-6.
Număr de telefon: (22) 510-310
Număr de fax: (22) 510-312
Președinte: Dr. József Vári Kovács
Adresa site-ului web: www.bekeltetesfejer.hu

Adresă de e-mail: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu

Județul Fejér,

Județul Komárom-Esztergom,

Județul Veszprém

Județul Győr-Moson-Sopron
Comisia de Conciliere

Győr
Consiliul Județean de Conciliere Győr-Moson-Sopron
Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Număr de telefon: (96) 520-217
Președinte: Dr. Beáta Bagoly
Adresa site-ului web: https://gymsmkik.hu/bekelteto
Adresă de e-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Județul Győr-Moson-Sopron,

Județul Vas,

Județul Zala

Județul Hajdú-Bihar
Comisia de Conciliere

Debrețin
Consiliul Județean de Conciliere Hajdú-Bihar
Sediu: 4025 Debrețin, Piața Petőfi 10.
Locație administrativă: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Număr de telefon: (52) 500-710; (52) 500-745
Număr de fax: (52) 500-720
Președinte: Dr. Zsolt Hajnal
Adresa site-ului web: https://www.hbmbekeltetes.hu
Adresă de e-mail: bekelteto@hbkik.hu

Județul Jász-Nagykun-Szolnok,

Județul Hajdú-Bihar,

Judeţul Szabolcs-Szatmár-Bereg

Consiliul de Conciliere al Județului Pest

Budapesta
Consiliul de Conciliere al Județului Pest
Sediul social: 1055 Budapesta, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Număr de telefon: +36 1 792 7881
Președinte: Dr. Pál Koncz
Adresa site-ului web: www.pestmegyeibekelteto.hu

www.panaszrendezes.hu

Adresă de e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Județul Pest


11.7. Organismul de conciliere este responsabil pentru soluționarea extrajudiciară a litigiilor consumatorilor. Organismul de conciliere este responsabil pentru încercarea de a ajunge la un acord între părți în scopul soluționării litigiului consumatorilor; dacă acest lucru eșuează, va lua o decizie în această privință pentru a asigura aplicarea simplă, rapidă, eficientă și rentabilă a drepturilor consumatorilor. Organismul de conciliere va oferi, la cererea consumatorului sau a Furnizorului de Servicii, consultanță cu privire la drepturile și obligațiile Consumatorului.

În procedurile comisiei de conciliere, în absența unui acord, consiliul va decide asupra fondului cauzei.

a) emite o decizie care conține o obligație, dacă

aa) cererea este întemeiată, iar întreprinderea a recunoscut decizia organismului de conciliere ca fiind obligatorie pentru aceasta în declarația sa generală de depunere în temeiul articolului 36/C, înregistrată la organismul de conciliere sau la cameră sau comunicată în comunicările sale comerciale, la începutul procedurii sau cel târziu până la luarea deciziei, sau

ab) întreprinderea nu a depus o declarație de depunere a cererii, dar cererea este întemeiată, iar creanța pe care consumatorul dorește să o exercite nu depășește două sute de mii de forinți, nici în cerere, nici la momentul luării deciziei care conține obligația, sau

b) face o recomandare dacă cererea este întemeiată, dar întreprinderea a declarat la începutul procedurii că nu recunoaște decizia consiliului ca fiind obligatorie sau dacă nu a declarat deloc recunoașterea deciziei consiliului.

11.8. În cazul unui litigiu transfrontalier în materie de consum legat de un contract de achiziție sau de prestări servicii online, competent este organismul de conciliere administrat de camera desemnată prin decret de ministrul responsabil cu protecția consumatorilor.

11.09. Întreprinderea este obligată să coopereze în cadrul procedurii organismului de conciliere și, în acest cadru, este obligată să transmită răspunsul său organismului de conciliere cu conținutul specificat în Fgytv, în termenul specificat în acesta. Cu excepția aplicării Regulamentului (UE) nr. 524/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 mai 2013 privind soluționarea online a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE, întreprinderea este obligată să asigure participarea persoanei autorizate să încheie o înțelegere la audiere. Reprezentantul întreprinderii autorizate să încheie o înțelegere va participa online la audierea online. În cazul în care consumatorul solicită o audiere personală, reprezentantul întreprinderii autorizate să încheie o înțelegere va participa cel puțin online la audiere.

11.10. Dacă Consumatorul nu se adresează unui organism de conciliere sau procedura nu are succes, Consumatorul are opțiunea de a se adresa instanței pentru soluționarea litigiului. Procesul trebuie inițiat cu o cerere în instanță, care trebuie să includă următoarele informații:
• instanța în cauză;
• numele, domiciliile și funcțiile juridice ale părților și ale reprezentanților acestora;
• dreptul care se solicită a fi exercitat, prin prezentarea faptelor pe care se bazează acesta și a probelor aferente;
• datele din care se poate stabili jurisdicția și competența instanței;
• o cerere fermă de pronunțare a unei hotărâri judecătorești.
Documentul sau o copie a acestuia al cărui conținut este citat ca probă trebuie anexată la cerere.

12. DREPTURI DE AUTOR

12.1. Întrucât https://lumee.ro/, ca site web, se califică drept operă protejată prin drepturi de autor, este interzisă descărcarea (replicarea), retransmiterea către public, utilizarea în orice alt mod, stocarea electronică, prelucrarea și vânzarea conținutului sau a oricărei părți a acestuia care apare pe site-ul web https://lumee.ro/ fără acordul scris al Furnizorului de Servicii - cu excepția documentelor legale, deoarece Utilizatorul poate descărca TCG și informațiile de gestionare a datelor fără nicio condiție sau restricție și le poate stoca în orice formă.

 12.2. Orice informație, aspect de imagine sau text, element de conținut, aspect și natură a site-ului web poate fi preluată de pe site-ul web https://lumee.ro/ și din baza sa de date numai cu referire la site-ul web respectiv, chiar și cu acordul scris.

12.3. Furnizorul de servicii își rezervă toate drepturile asupra tuturor elementelor serviciului său, numelor sale de domeniu, numelor de domeniu secundare formate cu acestea și spațiilor sale publicitare online.

 12.4. Este interzisă adaptarea sau descifrarea conținutului sau a unor părți ale site-ului web https://lumee.ro/; stabilirea de ID-uri de utilizator și parole într-un mod necinstit; utilizarea oricărei aplicații cu care site-ul web https://lumee.ro/ sau orice parte a acestuia poate fi modificat sau indexat.

 12.5. Numele https://lumee.ro/ este protejat de drepturi de autor, utilizarea sa, cu excepția referinței, este posibilă numai cu acordul scris al Furnizorului de Servicii.

12.6. Utilizatorul recunoaște că, în cazul utilizării fără licență, Furnizorul de Servicii are dreptul la o penalizare. Valoarea penalizării este de 60.000 HUF brut per imagine, 20.000 HUF brut per cuvânt sau 40.000 HUF/zi. În cazul încălcării drepturilor de autor, Furnizorul de Servicii solicită un certificat notarial de fapt, a cărui valoare este transferată și utilizatorului care a încălcat drepturile de autor.

13. PROTECȚIA DATELOR

 Informațiile privind gestionarea datelor de pe site sunt disponibile la următoarea pagină: https://lumee.ro/adatvedelem


Cegled, 17 martie 2025.

Formular de retragere

(completați și returnați doar dacă intenționați să vă retrageți din contract)


Destinatar: Ármin Pap, 2700 Cegléd, strada Alkotmány 22., contact@lumee.hu, +36 30 563 2740


Subsemnatul, declar că îmi exercit dreptul de retragere/reziliere pentru achiziționarea următorului(elor) produs(e):


Data comenzii/data primirii:


Numele consumatorului/consumatorilor:


Adresa consumatorului/consumatorilor:


Semnătura consumatorului/consumatorilor (numai în cazul notificării scrise):


Data: